Publikacje pracowników ZDCh w roku 2015
Monografie i podręczniki
a) autorstwo całości
- G. Barcińska, K. Dudek, K. Gnerowicz-Siudak, M. Jelińska-Kazimierczuk, M. Litwin, M. Megiel, M. Płotek, Sz. Styka-Wlazło, T. Wichur, „Teraz matura 2016." Nowa Era, Warszawa 2015, ISBN 978-83-267-2484-8
- Z. Kluz, M. M. Poźniczek, Z chemią w przyszłość, WSiP, Warszawa 2015.,
b) autorstwo rozdziału
- Iwona Maciejowska, Hana Čtrnáctová, Paweł Bernard 'Continuous Professional Development', A Guidebook of Good Practice for Pre-Service Training of Chemistry Teachers pp. 247-263, Jagiellonian University in Krakow 2015
- ‘Household Versus Natural Environment'. In: Sails Inquiry and Assessment Units, Volume 2, Dublin City University, 2015.
- M. Krzeczkowska, I. Maciejowska, ‘Do we really equip our students with inquiry skills?', In: Human Factors of a Global Society. A System of Systems Perspective, pp. 737-744, CRC Press, Boca Raton (USA) 2015.
- K. Jurowski, M. Krzeczkowska, P. Własiuk, A. Jurowska, 'Preliminary studies about knowledge and applications of mnemonic methods by polish pupils, students and teachers', In: Teaching and learning science at all levels education, pp. 28-36, Pedagogical University of Kraków, Kraków 2015.
- K. Jurowski, A. Jurowska, M. Krzeczkowska, ‘Prezentacja multimedialna w dydaktyce – Quo vadis educatio?', w: Z CHEMIĄ ku przyszłości (red. M. Janiuk), pp. 143-160, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2015.
- M. Krzeczkowska, I. Maciejowska, J. Apotheker, R. Blonder, S. Rosenfeld, „Zespół Osób Uczących się jako propozycja rozwoju kompetencji nauczycieli i podnoszenia jakości pracy szkoły." w: Z CHEMIĄ ku przyszłości (161-174), Wydawnictwo UMCS, Lublin 2015.
- O. E. Finlayson, I. Maciejowska, H. Čtrnáctová, ‘Inquiry Based Chemistry Instruction.' In: I. Maciejowska & B. Byers (Eds.), A Guidebook of Good Practice for Pre-Service Training of Chemistry Teachers (107-124). Faculty of Chemistry, Jagiellonian University, Kraków 2015.
Artykuły naukowe
- Paweł Bernard, Iwona Maciejowska, Małgorzata Krzeczkowska, Ewa Odrowąż 'Influence of In-service Teacher Training on their Opinions about IBSE' Procedia - Social and Behavioral Sciences 2015, 177 pp. 88-99
- Karol Dudek, Paweł Bernard 'Polish lower and upper secondary school students' conceptions of a scientist' Problems of Education in the 21st Century 2015; 63(63) pp. 40-52
- Elżbieta Szostak, Anna Migdał-Mikuli, Paweł Bernard 'Low-temperature phase transitions in [Cd(DMSO)6](BF4)2 studied by differential scanning calorimetry, X-ray single crystal diffraction and infrared absorption spectroscopy' Journal of Molecular Structure 2015, Vol. 1092, pp. 81-88
- K. Jurowski, M. Krzeczkowska, A. Jurowska, ‘Approaches To Determining the Oxidation State of Nitrogen and Carbon Atoms in Organic Compounds for High School Students.' Journal of Chemical Education, 92, 2015, pp. 1645-1652, www: http://dx.doi.org/10.1021/ed500645v
- K. Jurowski, A. Jurowska, M. Krzeczkowska, W. Piekoszewski, „Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną – toksykologia sądowo-lekarska w Polsce." Edukacja Biologiczna i Środowiskowa, 2, 2015, s. 58-62, www: http://ebis.ibe.edu.pl/numery/2015-2/ebis-2015-2-8.swf
- M. Krzeczkowska, K. Jurowski, A. Jurowska, D. Ryniewicz, G. Jurowska, ‘The First Chemical Experiments in My Life.' Edukacja Biologiczna i Środowiskowa, 3, 2015, s. 73-88, www: http://ebis.ibe.edu.pl/numery/2015-3/ebis-2015-3-10.swf
- K. Jurowski, A. Jurowska, M. Krzeczkowska, ‘Comprehensive Review of Mnemonic Devices and Their Applications: State of the Art.' International e-Journal of Science, Medicine & Education, 9(3), 2015, pp. 4-9.
- K. Jurowski, A. Jurowska, M. Krzeczkowska, ‘Preliminary Studies About Knowledge and Applications of Science Mnemonics by Polish Pupils.' Chemistry-Didactics Ecology-Metrology/Chemia-Dydaktyka Ekologia-Metrologia, 20, 2015, pp. 19-30, www: http://www.degruyter.com/view/j/cdem.2015.20.issue-1-2/cdem-2015-0002/cdem-2015-0002.xml?format=INT
- I.Maciejowska, J. Apotheker, ‘Teacher Training at Chemistry Faculties – Mutual Benefits? A Case Study Based on the Example of the IRRESISTIBLE Project.' Gamtamokslinis Ugdymas. Natural Science Education, 12(2), 2015, pp. 104-111, www: http://oaji.net/articles/2015/514-1444756868.pdf
Artykuły popularno-naukowe
- Paweł Bernard, Kinga Orwat "Reakcje emitujące światło – co tak naprawdę interesuje uczniów?", Nauczanie Przedmiotów Przyrodniczych - Biuletyn Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych 2015, Vol. 56 (4/2015), s. 12-14
- Paweł Bernard, Kinga Orwat "Ciekawe doświadczenia chemiczne: chemiczne świetliki" Niedziałki 2/2015, s. 45-46
- Paweł Bernard, Kinga Orwat "Ciekawe doświadczenia chemiczne: sublimacja jodu - mit czy fakt?" Niedziałki 1/2015, s. 22-23
- Kinga Orwat, Paweł Bernard, Karol Dudek "O hydrolizie chlorków" Chemia w szkole 1/2015 s. 5-11
- U. Kaim-Słowik, K. Dudek, M. Płotek, Ciekawy przykład enzymów. Niedziałki, 1, 2015, s. 6-10.
- M. Płotek, T. Wichur, K. Dudek, Mieszanie roztworów. Niedziałki, 1, 2015, s. 23-25.
- K. Orwat, P. Bernard, K. Dudek, O hydrolizie chlorków. Chemia w szkole, 1, 2015 s. 5-11.
- T. Wichur, M. Płotek, K. Dudek, Stres oksydacyjny u osób zatrutych tlenkiem węgla(II). Niedziałki, 2, 2015, s. 41-45.
- T. Wichur, M. Płotek, K. Dudek, Wydajność reakcji. Niedziałki, 2, 2015, s. 46-49.
- M. Płotek, K. Dudek, T. Wichur, Analiza kationów – przykład zajęć kółka chemicznego. Chemia w szkole, 5, 2015.
- Z. Kluz, M. Poźniczek, „Zajęcia pozalekcyjne w liceum ogólnokształcącym." Niedziałki, 1, 2015, s. 11-17.
- I.Maciejowska, M. Krzeczkowska, „Badania naukowe jednym z tematów lekcji przyrody w liceum." Niedziałki, 3(100), 2015, s. 65-73.
- M. Krzeczkowska, E. Grygo-Szymanko, P. Świt, A. Kaczyńska, „Radość z uczenia się – pomysł na lekcje przyrody w liceum ogólnokształcącym." Nauczanie Przedmiotów Przyrodniczych - Biuletyn PSNPP, 53, 2015, s. 30-34.
- I.Maciejowska, „Kilka słów o tym po co nam przyroda w liceum i jak można sobie z nią poradzić…". Nauczanie Przedmiotów Przyrodniczych - Biuletyn PSNPP, 53(1), 2015, s. 26-29.
- I.Maciejowska, „Różnorodne pomysły na kształcenie chemiczne studentów cz. 2", Orbital, 5-6, 2015, s. 182-187.
- E. Odrowąż, E. Szostak, „Czy na lekcjach chemii można dowiedzieć się czegoś nowego o świetle?" Nauczanie Przedmiotów Przyrodniczych - Biuletyn PSNPP, 3(55), 2015, s. 24-29.