Aktualności Aktualności

Opublikowano: 30.01.2024; Autor: Paweł Bernard

Zapraszamy do udziału w ogólnopolskiej konferencji „XVIII Szkoła Dydaktyki Chemii”!

https://zdch.uj.edu.pl/xviii-szkola-dydaktyki-chemii

 

 

 

Ewolucja nauczania chemii w trakcie pandemii COVID-19

Opublikowano: 28.02.2024; Autor: Paweł Bernard

Zachęcamy do zapoznania się z nowym artykułem pracowników ZDCh opublikowanym w czasopiśmie Journal of Chemical Education. W artykule podjęto próbę podsumowania, z perspektywy nauczycieli oraz uczniów, ewolucji nauczania chemii w trakcie pandemii COVID-19 oraz wpływ tego okresu na dzisiejsze lekcje chemii. Artykuł opublikowany w otwartym dostępie (Open Access).

Mária Babinčáková, Paweł Bernard Evolution after the Revolution: How Classical and Online School Chemistry Teaching Has Changed during the COVID-19 Pandemic? Journal of Chemical Education, 2024, 101, 3, 963–972, DOI: 10.1021/acs.jchemed.3c00906

 

Zapraszamy nauczycieli do wypełnienia ankiety

Opublikowano: 30.01.2024; Autor: Paweł Bernard

Wszystkich nauczycieli chemii zachęcamy do wypełnienia ankiety nt doświadczeń z zakresu zielonej chemii i elementów zrównoważonego. Badanie prowadzone jest w 70 krajach całego świata! Na podstawie wyników opracowane zostanie repozytorium materiałów dydaktycznych do stosowania podczas lekcji chemii. Ankieta dostępna w języku polskim! 

https://eschemistry.org/iupac-survey


 

ChemVlog - ciekawe doświadczenia chemiczne!

Opublikowano: 16.10.2023; Autor: Paweł Bernard

Zapraszamy do oglądania kolejnych filmów powstających w Zakładzie Dydaktyki Chemii UJ w ramach realizacji projektu „Wideoblog popularyzujący chemię”. 

Nowy projekt pracowników ZDCh

Opublikowano: 26.09.2023; Autor: Paweł Bernard

Wpływ pracy w 3D w rzeczywistej, rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości na obciążenie poznawcze związane z zmianą reprezentacji podczas tworzenia modeli cząsteczek chemicznych

 

               

Ocena kształtująca na lekcjach chemii

Opublikowano: 14.09.2023; Autor: Paweł Bernard

Właśnie ukazał się nowy artykuł pracowników ZDCh w czasopiśmie Journal of Chemical Education poświęcony ocenianiu kształtującemu. Artykuł opublikowany w otwartym dostępie (Open Access), więc zapraszamy do lektury.

Mária Babinčáková, Mária Ganajová, Paweł Bernard Introduction of Formative Assessment Classroom Techniques (FACTs) to School Chemistry Teaching: Teachers’ Attitudes, Beliefs, and Experiences Journal of Chemical Education 2023, 100, 9, 3276–3290, DOI: 10.1021/acs.jchemed.3c00591

 

Najnowsze publikacje pracowników ZDCH UJ

  1. Mária Babinčáková, Paweł Bernard Evolution after the Revolution: How Classical and Online School Chemistry Teaching Has Changed during the COVID-19 Pandemic? Journal of Chemical Education, 2024, 101, 3, 963–972, DOI: 10.1021/acs.jchemed.3c00906 (open access)
  2. Mária Babinčáková, Mária Ganajová, Paweł Bernard Introduction of Formative Assessment Classroom Techniques (FACTs) to School Chemistry Teaching: Teachers’ Attitudes, Beliefs, and Experiences Journal of Chemical Education 2023, 100, 9, 3276–3290, DOI: 10.1021/acs.jchemed.3c00591
  3. Paweł Bernard, Paweł Stelmachowski, Paweł Broś, Wacław Makowski, Andrzej Kotarba Demonstration of the Influence of Specific Surface Area on Reaction Rate in Heterogeneous Catalysis Journal of Chemical Education 2021, 98, 3, 935–940, DOI: 10.1021/acs.jchemed.0c01101 (open access)
  4. Mária Babinčáková, Paweł Bernard Online Experimentation during COVID-19 Secondary School Closures: Teaching Methods and Student Perceptions Journal of Chemical Education 2020, 97(9), pp. 3295-3300, DOI: 10.1021/acs.jchemed.0c00748 (open access)
  5. Paweł Bernard, Karol Dudek-Różycki The Impact of Professional Development in Inquiry- Based Methods on Science Teachers' Classroom Practice Journal of Baltic Science Education 2020, 19(2), pp. 201-219, DOI: 10.33225/jbse/20.19.201 (open access)
  6. Paweł Bernard, James D. Mendez Low-Cost 3D-Printed Polarimeter Journal of Chemical Education 2020, 97(4), pp. 1162-1166, DOI: 10.1021/acs.jchemed.9b01083 (open access)
  7. Mária Babinčáková, Mária Ganajová, Ivana Sotáková, Paweł Bernard Influence of formative assessment classroom techniques (FACTs) on student’s outcomes in chemistry at secondary school Journal of Baltic Science Education 2020, 19(1), pp. 36-49, DOI: 10.33225/jbse/20.19.36 (open access)
  8. Paweł Bernard, James D. Mendez Drawing in 3D: Using 3D printer pens to draw chemical models Biochemistry and Molecular Biology Education 2020, 48(3), pp. 253-258, DOI: 10.1002/bmb.21334
  9. Elżbieta Szostak, Ewa Odrowąż, Małgorzata Krzeczkowska, Paweł Bernard, Joanna Hetmańczyk Chemia. Zbiór zadań. Liceum i technikum, zakres podstawowy i rozszerzony. Klasa 2, WSiP 2020
  10. Elżbieta Szostak, Ewa Odrowąż, Małgorzata Krzeczkowska, Paweł Bernard, Joanna Hetmańczyk Chemia. Zbiór zadań. Liceum i technikum, zakres podstawowy i rozszerzony. Klasa 1 , WSiP 2019

Na skróty Na skróty

Książki ZDCh dostępne online Książki ZDCh dostępne online

UWAGA!

Rejestracja na pokazy i warsztaty organizowane przez ZDCh odbywa się przez stronę Fundacji PRO CHEMIA

www.prochemia.org