Główne kierunki badań
Z zakresu dydaktyki szkoły wyższej:
-
Modernizacja kursów akademickich przez:
-
rozwój i wdrażanie materiałów do nauczania komplementarnego opartego na uniwersyteckiej platformie e-nauczania PEGAZ,
-
wdrażanie metod aktywizujących i problemowych,
-
zastosowanie interaktywnego środowiska nauczania podczas zajęć laboratoryjnych i konwersatoriów.
-
-
Badanie efektywności zastosowanych rozwiązań dydaktycznych.
-
Opracowywanie metodologii rozwoju warsztatu dydaktycznego kadry akademickiej.
-
Modernizacja i badanie efektywności procesu kształcenia studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela.
Z zakresu dydaktyki chemii i przyrody na poziomie szkolnym:
-
Wdrażanie elementów nauczania przez odkrywanie (IBSE) do praktyki szkolnej.
-
Opracowywanie i modernizacja:
-
programów nauczania,
-
scenariuszy i konspektów lekcji oraz zajęć pozalekcyjnych,
-
materiałów i środków dydaktycznych,
-
nowych doświadczeń chemicznych,
-
zadań przygotowujących uczniów do nowej formy egzaminów.
-
-
Badanie efektywności nauczania opartego na różnych elementach technologii informacyjno-komunikacyjnej.