Wykładowcy

 

Prof. dr hab. Izabela Nowak – Prezes Polskiego Towarzystwa Chemicznego, kierownik Zakładu Chemii Stosowanej Wydziału Chemii UAM. Zainteresowania naukowe koncentruje wokół syntezy i modyfikacji nowych uporządkowanych mezoporowatych materiałów; syntezy wysokowartościowych i masowych chemikaliów z użyciem heterogenicznych katalizatorów, w tym z użyciem biomasy; nowatorskich metod analitycznych w zakresie chemii kosmetycznej, farmaceutycznej i stosowanej; nowoczesnych strategii preparatyki i badania kosmetyków oraz kosmeceutyków. Jest laureatką wielu nagród: Polskiego Klubu Katalizy; Fundacji im S. Batorego; Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, Towarzystwa Naukowego Warszawskiego; nagrody Amerykańskiego Towarzystwa Chemicznego/IUPAC „Distinguished Women in Chemistry/Chemical Engineering”, Medalu Okolicznościowego PTChem oraz kilkukrotnie Rektora UAM.

Źródło zdjęcia: https://chemia.amu.edu.pl

 

 

Obraz zawierający Ludzka twarz, osoba, krawat, człowiekDr hab. Robert Zakrzewski, prof. UŁ – Prorektor Uniwersytetu Łódzkiego do spraw studentów i jakości kształcenia, kierownik Zakładu Dydaktyki Chemii i Popularyzacji Nauki na Wydziale Chemii Uniwersytetu Łódzkiego. Główne badania naukowe prowadzi w dziedzinie nauki chemiczne, w dyscyplinie chemia, ukierunkowane na opracowanie nowych metod analitycznych wykorzystywanych do oznaczania związków biologicznie czynnych. Drugim nurtem zainteresowań naukowych jest badanie umiejętności złożonych uczniów/studentów w nauczaniu chemii. W latach 2015-2021 pełnił funkcję przewodniczącego Sekcji Dydaktyki Chemii Polskiego Towarzystwa Chemicznego. Wchodzi w skład zarządu Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Edukacyjnej. Jest członkiem zespołów ekspertów Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczących nauczania chemii, a w latach 2015-2019 był członkiem Rady Naukowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

Źródło zdjęcia: https://naszrektor.pl/nasz-zespol/dr-hab-robert-zakrzewski/

 

Czego nie zauważamy? Zmieniająca się rola nauczyciela w dobie dostępu do wiedzy i AI

Dr hab. Joanna Mytnik, prof. PG – Liderka zespołu Centrum Nowoczesnej Edukacji na Politechnice Gdańskiej, biolożka, wykładowczyni, projektantka ekosystemów uczenia się w oparciu o najnowsze wyniki badań neuronaukowych. Projektuje i wdraża niestandardowe metody dydaktyczne i programy doceniania nauczycieli. Jest pomysłodawczynią i organizatorką m.in. Konferencji Dydaktyki Akademickiej „Ideatorium”.

Źródło zdjęcia: www.joannamytnik.com

 

Neurochemia chemii do nauki chemii

Dr Wojciech Glac, prof. UG   jest neurobiologiem, nauczycielem akademickim, pasjonatem uczenia i zapalonym popularyzatorem nauki. W pracy nauczyciela stara się projektować skuteczne procesy uczenia się, bazując na aktywnych metodach uczenia, opierając się na wiedzy z zakresu neuronauk. Jest ekspertem w Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu Uniwersytetu Gdańskiego. Każdego roku prowadzi kilkadziesiąt wykładów popularnonaukowych o tematyce neurobiologicznej, od 14 lat organizuje Dni Mózgu w Trójmieście i jest laureatem nagrody „Popularyzator Nauki” w kategorii naukowiec w prestiżowym konkursie serwisu Nauka w Polsce PAP oraz MNiSW.

Źródło zdjęcia: https://cddit.ug.edu.pl

 

Zastosowanie druku 3D w nauczaniu chemii

Dr hab. Paweł Bernard, prof. UJ – przewodniczący Sekcji Dydaktyki Chemii PTCh, kierownik studiów podyplomowych i przygotowania studentów Wydziału Chemii UJ do zawodu nauczyciela. Zajmuje się badaniami z zakresu dydaktyki chemii, m. in. badaniem skuteczności nowoczesnych metod nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem metod opartych na samodzielnym dociekaniu wiedzy przez uczniów. Autor ponad 50 publikacji z dydaktyki chemii i wielu projektów edukacyjnych, popularyzator nauki, autor wideoblogu: www.chemvlog.pl.