Technologia informacyjno-komunikacyjna w nauczaniu chemii
Nazwa modułu kształcenia |
Technologia informacyjno-komunikacyjna w nauczaniu chemii |
Nazwa jednostki prowadzącej moduł |
Wydział Chemii |
Kod modułu |
WCh-PNC06-17 |
Język modułu kształcenia |
polski |
Efekty kształcenia dla modułu kształcenia |
Dysponuje wiedzą pozwalającą wykazać interdyscyplinarny charakter chemii, jej najnowsze osiągnięcia i różnorodne zastosowanie we współczesnym świecie oraz wpływ przemysłu i technologii chemicznej na środowisko. Korzysta z chemicznych tekstów źródłowych, biegle wykorzystuje nowoczesne technologie informatyczne do pozyskiwania, przetwarzania, tworzenia i prezentowania informacji. Krytycznie odnosi się do pozyskiwanych informacji. Posiada umiejętność samodzielnego planowania i opracowywania scenariuszy lekcji z uwzględnieniem doświadczeń ilustrujących omawiane treści. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i systematycznego doskonalenia swoich umiejętności. Dostrzega problemy społeczne i środowiskowe oraz właściwe na nie reaguje. |
Typ modułu kształcenia (obowiązkowy/fakultatywny) |
obowiązkowy |
Semestr |
III semestr |
Imię i nazwisko osoby/osób prowadzących moduł |
dr Paweł Bernard, |
Imię i nazwisko osoby/osób egzaminującej/egzaminujących bądź udzielającej zaliczenia, w przypadku gdy nie jest to osoba prowadząca dany moduł |
dr Paweł Bernard |
Sposób realizacji |
Seminarium |
Wymagania wstępne i dodatkowe |
Brak wymagań wstępnych |
Rodzaj i liczba godzin zajęć dydaktycznych wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego i studentów, gdy w danym module przewidziane są takie zajęcia |
Seminarium – 15h
|
Liczba punktów ECTS przypisana modułowi |
3 punktów ECTS
|
Bilans punktów ECTS |
Udział w zajęciach –15h Przygotowanie do zajęć seminaryjnych – 15h Samodzielne opanowanie omówionego materiału i studiowanie zaleconej literatury – 45h.
Łączny nakład pracy: 75 godz., co odpowiada 3 punktom ECTS |
Stosowane metody dydaktyczne |
Ćwiczenia komputerowe, dyskusja. |
Metody sprawdzania i oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów |
Bieżąca ocena wiedzy i kompetencji uczestników. |
Forma i warunki zaliczenia modułu, w tym zasady dopuszczenia do egzaminu, zaliczenia, a także forma i warunki zaliczenia poszczególnych zajęć wchodzących w zakres danego modułu |
Seminarium – ocenianie ciągłe (bez oceny) |
Treści modułu kształcenia |
Podstawy stosowania technologii informacyjno-komunikacyjne w edukacji przyrodniczej. Wizualizacja doświadczeń chemicznych w pracowni szkolnej. Wykorzystanie interaktywnego środowiska nauczania w procesie dydaktycznym w tym tablicy interaktywnej, systemów zdalnego oceniania i tabletów. Modelowanie cząsteczek chemicznych i symulacja przebiegu reakcji chemicznych. Systemy do elektronicznego zbierania danych eksperymentalnych. Analiza i opracowanie wyników pomiarów. Podstawy e-learningu i b-learningu. |
Wykaz literatury podstawowej i uzupełniającej |
|