AKTUALNE PROBLEMY DYDAKTYKI PRZEDMIOTÓW PRZYRODNICZYCH
ISBN 978-83-943754-8-5
Druk publikacji sfinansowano w ramach projektu IRRESISTIBLE
(Including Responsible Research and Innnovation in Cutting Edge Science and
Inquiry-based Science Education to Improve Teacher's Ability of Bridging
Learning Environments).
Projekt międzynarodowy współfinansowany ze środków na naukę
nr W16/7.PR/2015.
I PRZYKŁADY DOBREJ PRAKTYKI DYDAKTYCZNEJ
Muzeum jako miejsce edukacji nieformalnej z zakresu nauk przyrodniczych
Maciej Kluza, Iwona Maciejowska
Maciej Kluza
Nanozłoto - realizacja zajęć szkolnych w ramach projektu IRRESISTIBLE
Beata Sobesto, Agnieszka Zaraska
Dorota Kamińska
Im dalej w las, tym więcej drzew - ocenianie uczniów samodzielnie dociekających wiedzę
Paweł Bernard, Karol Dudek, Kinga Orwat
Dagmara Sokołowska, Mateusz Wojtaszek
Propozycja arkusza oceny eksperymentu i projektu edukacyjnego opartego na eksperymencie
Małgorzata Popławska
Przemysław Żelazko, Anna Jakubska-Busse
Eksperymenty wspierane komputerowo na lekcjach przedmiotów przyrodniczych z IBSE w tle
Renata Sidoruk-Sołoducha
Maria Krzeczowska-Wilk, Paweł Cieśla, Małgorzata Nodzyńska
Refleksje o nauczaniu przyrody w liceum
Czesław Puchała
Gdzie szukać inspiracji do lekcji przyrody w szkole ponadgimnazjalnej?
Grzegorz Krzyśko
Anna Florek, Marta Ściborska
Małgorzata Bartoszewicz, Hanna Gulińska
Interaktywne komputerowe doświadczenia w nauczaniu chemii
Małgorzata Nodzyńska, Paweł Cieśla
Czy naprawdę li i tylko z pamiętnika chemika? O synektyce…
Agnieszka Siporska
II PRACE BADAWCZE I PRZEGLĄDOWE
Wacław Makowski
Po co nam sześcienna kostka i matematyczne dysputy o jej rzucaniu
Adam Płocki
Czy uczniowie powinni obawiać się nowego sposobu oceniania prac egzaminacyjnych?
Marta Jaksender, Robert Zakrzewski, Anna Wypych-Stasiewicz
Kinga Orwat, Paweł Bernard, Karol Dudek
Karol Dudek, Paweł Bernard, Anna Migdał – Mikuli
Zastosowanie web 2.0 W procesie dydaktycznym – science fiction czy zbliżająca się rzeczywistość?
Iwona Maciejowska
Paulina Wantuch
Wioleta Kopek-Putała
AKTUALNE PROBLEMY DYDAKTYKI PRZEDMIOTÓW PRZYRODNICZYCH
ISBN 978-83-943754-8-5
Kraków 2016
Redakcja naukowa:
dr Paweł Bernard
dr Iwona Maciejowska
Recenzja:
dr hab. Katarzyna Potyrała, prof. UP
Projekt okładki:
Marcin Spychała
Redaktor techniczny:
dr Paweł Broś
Publikacja:
Wydział Chemii UJ
ul. Ingardena 3
30-060 Kraków
Druk:
Grupa Scriptor Marcin Spychała, os. Strusia 7/342, 31-808 Kraków
tel. +48 509 751 260
Nakład: 200 egz.